SPHERE: SPHERE-DESENTRALISASI JARINGAN SOSIAL MENGGANGGU INDUSTRI $ 500 MILIAR DOLAR

Sphere 



Perkembangan yang berlaku pada masa kini menyebabkan inovasi dan perkembangan pesat membangun. Kita juga sepatutnya patut mengharungi perkembangan ini . Dunia berkembang terlalu pesat melahirkan manusia yang mencipta ciptaan baru yang sukar untuk ditandingi. Sistem yang lama akan digantikan yang baru. Itulah lumrah alam.
Penukaran teknologi ini telah lama berlaku dalam pelbagai sektor dan pekerjaan. Dulu orang menggunakan telefon jenis butang tekan sekarang telah beralih kepada telefon pintar. Tiada paksaan kepada pemindahan teknologi ini tetapi inilah lumrah alam. Perkembangan teknologi juga secara tidak sedar memantapkan ekonomi sesebuah negara dalam hubungan import dan ekspot. Tidak lupa juga dalam industri pengiklanan. Hanya yang begitu agresif hanya mampu meneruskan dunia perniagaan ini.
Syarikat pengiklanan datang membuat pelbagai tawaran setiap tahun. Kepelbagaian jenis iklan dengan ayat dan penggunaan teknologi membuatkan kita akan menerimanya dengan baik. Industri ini berkembang dengan pesat namun kesilapan terbesarnya ialah iklan tidak ditujukan secara terus kepada pengguna yang sebenar. Ketika zaman penghantaran surat, pihak pengiklanan terus penghantaran secara pukal kepada semua orang tanpa sengaja. Jadi hasilnya pasti hanya berapa peratus sahaja yang menerima dan menggunakan perkhidmatan tersebut.
Pengiklan tahu arah pengguna yang dicari tapi hendak mencapainya bukan senang. Seterusnya datang teknologi internet yang lebih moden iaitu e-mail. Ia berjaya diselesaikan tidak semua masalah sebelum ini. Hanya sedikit pencapaian pihak pengguna dapat dicari. Kadar peratus semakin bagus. Akhirnya melahirkan email spam. Email dihantar sebanyak mungkin menggunakan perisian perangkaan masa atau timer yang menyebabkan sekarang sebagai contoh di dalam email Gmail terdapat folder SPAM yang menyimpan email yang tidak digunakan atau disyaki cari-ciri tidak baik.
Evolusi berlaku lagi dengan lahirnya media sosial. Ianya masih hangat ketika ini. Contohnya facebook, twitter, snapchat dan sebagainya. Banyak data yang diberikan oleh pengguna di media sosial contohnya suka dan tidak suka, hobi yang dibuat setiap hari, bercuti ke mana, pergi berjalan dengan siapa, inilah contoh data yang dikehendaki oleh syarikat pengiklanan.
Secara keseluruhannya tujuan utama penciptaan media sosial ialah menghubungkan manusia. Dan secara tidak langsung menukar idea dari satu manusia ke manusia lain. Dari idea penciptaan asal facebook tidak menghampakan. Ia menjadikan setiap orang menukar idea atau dengan kata lain menjadikan dunia semakin baik. Inilah yang menjadi tema mana-mana media sosial zaman sekarang. Mendaftarkan diri di facebook ada percuma.
Jadi untuk kekal sedia ada menaikkan kos dan menjadikan salah satu kelebihan syarikat pengiklanan menggunakan platform media sosial. Mereka akan meminta data pengguna dan menjadikan duit sebagai pengantara. Apabila banyak syarikat meminta perkhidmatan tersebut ia menjadi medan persaingan sesame pengiklanan mencari pengguna berdasarkan data pada sesuatu tempat.
Syarikat yang punya media sosial dan syarikat internet pemilik sebenar data pengguna menyimpan ini memulakan kelebihannya. Mereka mula mencari pengiklan di platform mereka dengan mencari kekurangan yang ada sebagai kelebihannya. Nilai syarikat media sosial semakin mahal hasil daripada pengiklanan yang semakin efektif. Contohnya syarikat gergasi Google dan Facebook.
Sistem yang tidak berpusat akan menolong eksploitasi sebahagian pengguna. Sphere telah memperkenalkan platform di mana media sosial boleh data yang peribadi. Pemilik data adalah milik anda sendiri. Anda yang akan tentukan mana satu data yang boleh digunakan dan bila ia akan digunakan. Sphere ingin memberikan kepada anda kuasa kepada data anda yang tidak ada pada syarikat media sosial yang lain. Sistem yang tidak berpusat bererti ia lebih selamat berbanding data yang berpusat.
Pengiklanan di Sphere akan bertambah murah jika dibanding di media sosial yang lain. Perniagaan akan dapat kurangkan kos. Dengan memberikan kuasa data kepada pengguna, sphere memberikan peluang keuntungan. Sistem pengiklanan juga dapat dikawal di sini. Pengguna akan memberikan data yang sepatutnya dan pengiklanan akan merasa lebih yakin untuk memaparkan produk pada pasaran yang tertentu.
Sphere dalam masa yang sama akan memperkenalkan sejenis token singakatan bagi SAT ( Social Activity Token) di mana ia boleh dijadikan transaksi di dalam ekosistem Sphere. Penggunaan SAT pengiklan akan membayar untuk data pengguna dan mengiklan di platform dan seterusnya menaikkan harga token itu. Pengguna boleh menunjukkan produk yang ingin dipasarkan kepada para pengikutnya dan kawan-kawan disini. Disebabkan Sphere ialah media sosial maka ia akan semakin diminati dan akan meningkatkan penggunaannya.


Pusingan pertama telah berakhir. Tentang penjualan ketika ICO kini anda boleh membeli token SAT dengan harga $0.14 satu SAT dan menerima bonus tambahan 35% dan ada tambahan 5% jika dibeli 2000 SAT ke atas. Anda boleh membuat pembelian menggunakan matawang pilihan samada Ethereum, Bitcoin, Litecoin, Dogecoin, Fiat.
Jadual Perancangan Masa Panjang
• Q3 2017 : Pemasaran ICO
• S4 : Permulaan jualan ICO
• Q1 2018 : ICO telah bermula; kemas kini akhir dan integrasi keselamatan.
• Q2 2018 : Platform iklan dimulakan.
• S3 2018 : Pasaran SPHERE
• Q4 2018 : Lengkapkan rangkaian sosial yang kekurangan.
Muat Turun sekarang
Jika anda pengguna Android :-
Jika anda pengguna Apple :-
Terkini (masih dalam percubaan ) ia muncul di Pelayar Web anda :-
Maklumat lebih lanjut :
Penafian: Ini bukan nasihat pelaburan. Melabur dengan risiko anda sendiri. Melabur pada jumlah yang anda mampu rugi.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

BUBBLETONE

Machtcoin

Vestarin